راهنمای طبقات کد 012

زمینه راهنمای طبقات

زمینه راهنمای طبقات

ساخت راهنما طبقات با توجه به معماری هر سازمان ، اداره و یا مکانی ، طراحی و ساخت آن متفاوت می باشد . اما زمینه راهنمای طبقات چگونه است ؟ زمینه راهنمای طبقات چگونه ساخته می شود ؟ با ادامه مطلب همراه باشید .

راهنمای طبقات

راهنمای طبقات بعدی که قیمت آن ها زیاد بالا نیست و همچنین نسبت به راهنمای طبقاتی که در مقاله قبلی راجع به آن توضیح داده شد، ارزان نیست . یک کار نرمال می باشد و در اکثر مکان ها از این نوع تابلو راهنمای طبقات استفاده می کنند .

زمینه راهنمای طبقات

معمولا برای این نوع راهنمای طبقات از زمینه MDF و یا کامپوزیت استفاده می کنند .

کامپوزیت

کامپوزیت علاوه بر زیبایی و ظاهر خوب مزایای دیگری نیز دارد :

  • کامپوزیت، ضخامتی که از دیوار می گیرد دست خودمان است که از 1.5 سانتیمتر شروع میشود حتی 10 سانتی متر که حداکثر 4 سانتیمتر برای راهنمای طبقات کافی می باشد .
  • متریال آلومینیوم بودن کامپوزیت باعث مقاومت این متریال می شود و باعث میشود تابلو راهنمای طبقات حتی در فضای Out Door نیز اتفاقی برای آن نیوفتد .
  • معمولا تابلو هایی که از نور مخفی یا Back Light استفاده شده اگر از جنس کامپوزیت استفاده شود هزینه های خیلی کمتری نسبت به تابلو های راهنما که از نور بخواهد ، استفاده کند و از جنس MDF و یا چوب باشد باید پرداخت کرد زیرا CNC بر روی کامپوزیت بسیار راحت تر از CNC بر روی MDF است .
  • جنس کامپوزیت تقریبا ضد ضربه می باشد و از MDF بهتر است در اصل به مرور زمان از بین نخواهد رفت و مقاومت بالاتری دارد .
  • رنگ کامپوزیت می تواند بازه های زیادی داشته باشد ( به اصطلاح در رنگ بندی کامپوزیت دستمون باز است ) .

و اما معایب کامپوزیت در قالب و چهار چوب چهار گوش می باشد. یعنی یا مستطیل یا مربع می باشد .برای مثال اگر بخواهیم تابلوی راهنمای طبقات خود را بصورت گرد بسازیم یا گوشه های آن را کنیک کنیم برای کامپوزیت مقدور نیست و اگر هم بشود هزینه های بسیار بالایی را در بر می گیرد که توجیه اقتصادی ندارد .

در اصل کامپوزیت متریالی است که با قیمت مناسب و کیفیت بالا در بازار عرضه می شود و همیشه به روز می باشد ، کامپوزیت هایی موجود می باشند که از جنس نانو هستند و همیشه تمیز می مانند و کثیف نمیشوند که قیمت آن ها متفاوت است .

 

به صورت کلی کامپوزیت نرمال زمینه تابلو راهنمای طبقات می باشد .

MDF (ام دی اف)

متریال MDF متریالی است که بعد از کامپوزیت در زمینه راهنمای طبقات استفاده می شود و همانند دیگر متریال ها مزایا و معایب خود را دارد و از این قائده مستثنی نیست .

معایب MDF شامل :

  • به دلیل مقاومت پایینی که دارد در Out Door پیشنهاد نمی شود
  • اگر جابجایی زیادی در بلوک ها داشته باشیم باعث خراب شدن MDF میشود که در اصل باید از زیاد جابجا کردن پلاک ها حذر کنیم .

ابعاد ورق ام دی اف ، 283*366 سانتیمتر است . برای تابلو راهنمای طبقات نرمال 90*130 سانتیمتر کافی است .این ابعاد، ابعاد نرمال می باشد . تابلو راهنمای طبقات میتواند اندازه های بزرگتری نیز داشته باشد ولی مبحث دیگری این است که کالیته رنگی بالایی دارد اما نمیتوان یک ورق برای MDF خرید .

در مجموع MDF خوب است . می توانیم از ابزار های CNC استفاده کنیم . مجموعه صنایع مبتکران به افرادی که وسواس انتخابی در رنگ های زمینه ندارند نیز پیشنهاد میکند . چون معمولا باید از جنس موجود استفاده شود و جنس موجود هم بر مبنا سلیقه بازار خریداری می شود نه بر حسب سلیقه فردی .

تا اینجا مطلبی بود که بر کامپوزیت و MDF تفاوت ها را ایجاد می کند و حق انتخاب در هنگام سفارش کار برای مشتری ما عنوان میکند.

 

متریال های دیگری هم مانند شیشه و سنگ است که بعنوان تابلو های خاص محسوب می شود هزینه های گزافی یه علت خاص بودن نه به علت متریال خوب بودنن باید پرداخت شوند چون نرم بازار نیست .

بعضی اوقات نیز از متریال های جایگزین می توان استفاده کرد برای مثال برروی MDF، روکش چرم یا جیر بگذاریم که تفاوت قیمت بر روی آن ایجاد شده و محسوس می شود

در مقاله های بعدی راجع به بلوک دیاگرام ها و متریال آن ها خواهیم گفت .

اگر به دنبال مشاوره خوب برای طراحی و ساخت راهنما طبقات هستید بهتر است از کارشناس حرفه ای مشاوره و راهنمایی دریافت نمایید . جهت دریافت مشاوره با شماره 02166706391 تماس حاصل نمایید .

همچنین می توانید برای مشاهده نمونه کارهای صنایع مبتکران به پیج ایسنتاگرام مراجعه فرمایید .

 

برای اطلاعات بیشتر درباره مجموعه ما و آگاهی شما عزیزان با مطالب زیر با ما همراه باشید .

راهنمای طبقات

راهنمای طبقات ارزان قیمت

تابلو چلنیوم

تابلو پلکسی

اتیکت سینه

بج سینه

پلاک سردرب

لوح تقدیر

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *